Niższa cena, więcej mocy. To nowy Oculus.

Facebook pokazał nową generację Oculusa Questa, zestawu do wirtualnej rzeczywistości. Będzie więcej mocy i niższa cena. Plus dwie wielkie marki będą dostosowywane do systemu – Assassin’s Creed i Splinter Cell. 

Nowy Oculus może pochwalić się wyższą rozdzielczością, teraz to 1832×1920 na oko. Facebook twierdzi, że będzie to o połowę pikseli więcej, niż dotychczas. Do tego celu zastosowano jednak wyświetlacze LED, a nie jak do tej pory OLED. Oculus będzie używał teraz procesora Qualcomm Snapdragon XR2 i 6GB RAM, cały zestaw bedzie również 10 procent lżejszy, poprawione zostały kontrolery, a bateria starczać ma na dłuższą zabawę. Jedyną niespodzianką jednak, szczegóły na temat nowego zestawu VR od Facebooka wyciekły dużo wcześniej, jest cena. Facebook obniżył ją do 349 euro (za wersję 64GB). Premiera Oculusa 2 zaplanowana została na 13 października, ale przedsprzedaż już ruszyła.

Według statystyk firmy IDC Facebook sprzedał p[onad 568 tysięcy sztuk swojego sprzętu i jest liderem na tym polu, zajmując 35 procent, małego w dalszym ciągu, rynku wirtualnej rzeczywistości. Facebook zamierza wykorzystać VR także do innych rzeczy, niż tylko gry wideo, choć zapowiedziano także np. multiplayerową wersję hitu Beat Saber. Mark Zuckerberg chce, żebyśmy w przyszłości korzystali również z Infinite Office, czyli oprogramowania symulującego ogromne biurowe open space z możliwością pracy na wielu wirtualnych ekranach różnej wielkości.