W świetle ostatnich wydarzeń informacja o zainteresowaniu Microsoftu WB Games nabiera nowego znaczenia.

Microsoft ostatnim zakupem ZeniMax Media i przejęciem takich studiów jak Bethesda (kwota przejęcia to 7,5 miliarda dolarów) zrobił na rynku gier wideo niemałe zamieszanie. Dało się usłyszeć nawet, i to ze strony samego Ms, że to jeszcze nie koniec dużych zakupów. Spekulowano nawet, że być może Microsoft ogłosi przejęcie lub chociaż współpracę z Segą, żeby pod tą właśnie marką wydać swoją konsolę nowej generacji, Xboxa Series X, w Japonii. Nic takiego jednak się nie stało. W świetle tych wydarzeń nowego znaczenia nabiera informacja z lipca tego roku z której dowiedzieliśmy się, że Microsoft interesuje się zakupem należącej do Warner Media spółki wydającej gry wideo, WB Games (Warner Bros. Interactive Entertainment). Od tego czasu żadna nowa informacja w tej materii się nie pojawiła, a AT&T kwotę ze sprzedaży chętnie przeznaczyłoby na spłatę swoich najbardziej palących zobowiązań, które obecnie sięgać mają już 200 miliardów dolarów (według CNBC).

Aktualna stajnia deweloperów Microsoftu robi wrażenie, grafika autorstwa Xbox_News

WB Games zainteresowane były i są również Take-Two Interactive, Electronic Arts i Activision Blizzard, ale na wyceniany na ok. 4 miliardy dolarów i należący do AT&T oddział Warner Media z pewnością stać Microsoft, który wyceniany jest obecnie na plus minus 1,5 biliona dolarów. Takim ruchem Microsoft zgarnął by również pod swoje skrzydła takie studia jak NetherRealm Studios, a tym samym legendarną markę Mortal Kombat, Rocksteady, a więc gry z Batmanem w roli głównej, Monolith – seria Middle-Earth oraz TT Games, znanej z gier z serii Lego. Przed premierą Xboxa Series X i Series S oraz Playstation 5 to nie byłby już tylko nokaut dla Sony. To byłoby istne biznesowe fatality.

Historia Xbox Game Studios, czy według wcześniejszej nomenklatury Microsoft Games i Microsoft Game Studios, sięga już roku 1999 i przejęcia FASA Interactive, a następnie Access Software i Aces Game Studio. Pod zamienną nazwą Microsoft Games i Microsoft Game Studios odrębny oddział funkcjonował w ramach firmy do 2011 roku, dokonując szeregu znaczących przejęć na rynku. Już jako Microsoft Studios funkcjonujące do 2019 roku Microsoft przejął, miedzy innymi, Twisted Pixel Games, Press Play czy dokonał jednego z największych i najgłośniejszych przejęć w ostatnich latach w postaci Mojang i praw do Minecrafta (2014 rok za kwotę 2,5 miliarda dolarów). W lutym 2019 roku Microsoft przekształca tę działalność w Xbox Game Studios, która funkcjonuje obecnie, i na targach E3 ogłasza pierwsze przejęcie w postaci Double Fine, które później zmienia nazwę na World’s Edge. Reszta przejęć jest już historią najnowszą.