Trzeci kwartał tego roku był dla Netflixa niezwykle udany. Oryginalny serial platformy, Squid Game, osiągnął rekordowy wynik na całym świecie, a sam Netflix dodał w ciągu trzech miesięcy 4,4 miliona nowych subskrybentów.

Ponad dwukrotnie więcej nowych subskrybentów w trzecim kwartale zanotował Netflix, w odniesieniu do kwartału poprzedzającego. W ciągu trzech miesięcy platformę streamingową wybrało 4,4 miliona nowych użytkowników. Może być to efekt hitowej, południowokoreańskiej produkcji Squid Game, którą, według najnowszych danych, obejrzano już w 142 gospodarstwach domowych.

Trzeci kwartał dla Netflixa był naprawdę dobry, co z pewnością cieszy kierownictwo największego na świecie serwisu VOD, który zanotował lekko rozczarowujące wyniki na początku 2021 roku, po fantastycznym, pandemnicznym roku poprzednim. Dobry wynik trzeciego kwartału również pozwala pozytywnie patrzeć w przyszłość. Netflix w czwartym kwartale tego roku prognozuje jeszcze większy napływ nowych użytkowników do serwisu, nawet na poziomie 8,5 miliona. Ma w tym pomóc sezon świąteczny oraz premiery kolejnych sezonów swoich hitów, Tiger King oraz Cobra Kai.

W Polsce Netflix ma największe udziały w rynku wśród platform streamingowych

Koreański Squid Game, którego koszt produkcji wyniósł nieco ponad 21 milionów dolarów przyniósł Netflixowi i twórcom już ok. 900 milionów dolarów przychodu, szacuje Bloomberg. Kolejnym hitem platfromy jest amerykański mini serial Sprzątaczka, który pobił rekord niedawnego fenomenu Gambitu Królowej. W czasie pierwszych 28 dni wyświetlania serialu został on odtworzony na 67 milionach kont, wynika z danych przedstawionych na podsumowaniu kwartalnym Netflixa.

O południowokoreańskim fenomenie Squid Game, a także serialu Sex Education, rozmawiamy w jubileuszowym, dziesiątym, odcinku podcastu Zero-jedynkowy. Znajdziesz go na Spotify oraz kilku innych, największych agregatorach podcastowych.

{loadmoduleid 1126}