CD-Action, pismo o elektronicznej rozrywce, wydawane nieprzerwanie od ponad 25 lat, czeka zmiany. CDA przestanie być miesięcznikiem, pismo znajdziecie w kiosku co kwartał, ale za to z większą objętością.

Sytuacja na rynku, pandemia, inflacja, drożejące kompenenty, podzespoły, a w tym przypadku papier, zmuszają wielu do reorganizacji swoich biznesów. Nie inaczej jest z wydawanym nieprzerwanie od ponad 25 lat pismem CD-Action, które dotąd znaleźć można było w kioskach co miesiąc. Styczniowy numer (2/2022) ukazał się jeszcze w normalnym trybie, ale na kolejny przyjdzie nam poczekać az trzy miesiące.

CD-Action będzie od teraz kwartalnikiem i kolejny numer ukaże się dopiero w kwietniu 2022 roku. Zmieni się również jego zawartość. Jak opisuje na stronie CDA Dawid Bojarski, redaktor naczelny pisma, będzie to numer na sterydach. CD-Action wydawany co trzy miesiące będzie grubszy, droższy, ale wydany na lepszym papierze, zawierał będzie również unikalne treści, które nie będą konkurowały z tym, co wydawca zamieszcza na portalu cdaction.pl. 

Zmiany, co oczywiste, dotkną również prenumeratorów. Powinni oni otrzymać już stosowne informacje na swoje skrzynki e-mail. Komunikat CD-Action wzbudził oczywiście dyskusję fanów pisma, tak na Discordzie redakcyjnym, jak i pod wpisem redaktora naczelnego na portalu cdaction.pl. Część z nich postuluje po prostu drastyczną podwyżkę ceny pisma i pozostawienie miesięcznego okresu wydawniczego. Część osób cieszy się z rzadszego okresu wydawniczego, ale większej ilości treści publikowanej w przyszłych numerach. CD-Action życzymy wyjścia na prostą, wiemy bowiem, że taka zmiana ma zawsze w sobie drugie dno i z pewnością podjęcie decyzji o przejściu na trzymiesięczny okres wydawniczy nie należała do łatwych.

O CD-Action

CD-Action powstało w 1996 roku i nieprzerwanie od blisko 25 lat, co cztery tygodnie, dostarcza czytelnikom wysokiej jakości treści związane z grami i technologiami. W 2019 roku ukazał się 300. numer, a w kwietniu 2021 pismo obchodziło 25. urodziny. Nowy właściciel, Fantasyexpo, jest wiodącą agencją gamingową współpracującą z największymi markami i nazwiskami w świecie gier. W 2014 roku wspólnie z redakcją zorganizowała imprezę CD-Action Expo, podczas której 18. urodziny magazynu świętowało we wrocławskiej Hali Stulecia ponad 20 tysięcy osób.