Platforma Disney Plus jest na fali wznoszącej, podczas gdy liderzy rynku – Netflix i Prome Video – tracą klientów. Wkrótce Disney zadebiutuje również w Polsce.

Disney Plus wystartowało w grudniu 2019 roku. Amerykańska platforma zanotowała znaczny wzrost użytkowników tuż po uruchomieniu w krajach Europy Zachodniej i od tego momentu jest na fali wznoszącej. Od premiery Disney zyskał 18-procentowy udział w rynku platform SVOD i kontynuuje swoją ekspancję otwierając się na nowe rynki. 14 czerwca usługa ta zostanie uruchomiona również w Polsce. 

Grafika prezentuje globalny udział platform SVOD

Wzrost popularności platformy Disney Plus odbijają się jednak na popularności hegemonów na tym rynku – Netflixa i Prime Video. Liderzy tego rynku stracili odpowiednio 5 i 4 procent udziału, tylko od stycznia tego roku. Netflix zanotował ostatnio słabsze od oczekiwanych wyniki finansowe i stoi przed koniecznością zmian. W firmie doszło nawet do zwolnień w działach zajmujących się komunikacją, a zarząd zastanawia się nad zmianami w strukturze abonamentowej. Zapowiadane zmiany mają dotyczyć, między innymi, wprowadzeniu reklam, czyli formy zarobku, którą w Netflixie nigdy mieliśmy nie doświadczyć.

{loadmoduleid 1123}