Polscy użytkownicy Netflixa otrzymują już na swoje skrzynki mailowe informacje o możliwości przeniesienia profilu, czyli nowej funkcji, która, w zamyśle szefów Netflixa, ma stworzyć nacisk na osoby stosujące współdzielenie kont.
Przeniesienie profilu, czyli nowa funkcja na Netflixie, dostępna będzie w ciągu 10 dni od momentu uzyskania informacji. Polscy użytkownicy otrzymują już informacje na ten temat na swoje skrzynki e-mail. Opcję przeniesienia profilu można jednak wyłączyć.
Przeniesienie profilu pozwala osobom korzystającym z jednego konta na przeniesienie całej zawartości profilu osobistego — w tym rekomendacji, historii oglądania, Mojej listy, ustawień, zapisanych stanów gry i nie tylko — na własne, odrębne konto, które będzie samodzielnie opłacane. Podczas operacji przenoszenia informacje dotyczące płatności nie są uwzględniane na nowym koncie. Osoba przenosząca profil będzie musiała dodać osobną metodę płatności.
Netflix zastrzega również, że opcję przenoszenia kont można w każdej chwili dezaktywować. Wtedy żaden z profili nie będzie mieć możliwości utworzenia nowego i osobnego konta. Chyba nie jest zaskoczeniem dla nikogo, że w ten sposób Netflix chce pobudzić jak najwięcej osób do założenia nowych kont, wskutek czego więcej osób płacić będzie za usługę pełną kwotę. Nic jednak na razie nie wiadomo o ewentualnej blokadzie kont, które współdzielą ze sobą usługę na kilku domostwach.
Netflix nadal jest zdecydowanym liderem rynku VOD w Polsce z udziałem 33 procent. Od lutego serwis stracił jednak aż 5 procent udziałów.
{loadmoduleid 1123}
Zobacz więcej