Na trwających Mobile World Congress w Barcelonia Nokia ogłosiła, że zmienia swoje logo, aby zdystanować się od smartfonów, których (ta) firma nie produkuje od 2013 roku.

Po raz pierwszy od sześćdziesięciu lat Nokia zmienia swoje logo. To obecne łączy się ze smartfonami, my jesteśmy teraz firmą zajmującą się technologiami biznesowymi, powiedział Pekka Lundmark, CEO Nokii.

Nowe logo Nokii zastąpi te, które znamy jeszcze z obudów Nokii 3310. I właśnie z tym wizerunkiem, firmy produkującej telefony, chce Nokia zerwać. To może powodować nieco zamieszania, ponieważ wciąż na rynku ukazują się nowe smartfony z napisem Nokia. Wynika to jednak z porozumienia, jakie zawarła fińska firma z HMD Global, które produkuje smartfony z tym logo od 2017 roku, kiedy to zrezygnował z tego Microsoft, a który to z kolei nabył biznes związany z telefonami od Nokii w 2013 roku. To wtedy właśnie ukazały się ostatnie modele smartfonów tej właściwej Nokii, była to Lumia 1020.

W opinii wielu ludzi nadal jesteśmy odnoszącą sukcesy marką telefonów komórkowych, ale nie o to chodzi w Nokii – powiedział Lundmark. CEO Nokii powiedział, że jego firma chce wprowadzić nową markę skoncentrowaną na sieciach i cyfryzacji przemysłu, i zdecydowanie różni się od tego, czym zajmowała się w przeszłości.

Na rynku technologii Nokia (nie ta od smartfonów) chce konkurować, między innymi, z Huawei’em. Nokia ma nadzieję zwiększyć swój udział w rynku obsługi dostawców usług bezprzewodowych ze sprzętem sieciowym, szczególnie w momencie, kiedy wiele krajów nakłada na chińską markę sankcje i wycofuje się ze współpracy z nimi.

{loadmoduleid 1123}