11 maja Empik uruchomił nową usługę w portfolio Grupy. Empik Selfpublishing to platforma dystrybucyjna skierowana do niezależnych autorów i autorek, którzy marzą o dotarciu ze swoją twórczością do milionów czytelników.
Tylko w ciągu ostatnich pięciu lat liczba tytułów wydanych samodzielnie przez autorów wzrosła na świecie trzycyfrowo. Empik, jako jeden z wiodących graczy polskiego rynku książki, bacznie obserwował ten trend, a doświadczenie i znajomość segmentów książki tradycyjnej i cyfrowej pozwoliły firmie zidentyfikować rosnącą niszę.
Równocześnie Empik od lat pozostaje blisko niezależnych autorów, m.in. poprzez organizowane konkursy dla twórców – Empik Go STORY czy Empik Go SHORT. Rosnąca – z każdą edycją – skala i liczba zgłoszeń potwierdziły, że w Polsce nie brakuje osób, które chcą pisać, ale jak dotąd nie znalazły swojego miejsca na rynku wydawniczym.
I chociaż Empik jest dziś w gronie liderów sprzedaży wielokanałowej i wiodących multikategoryjnych platform e-commerce w Polsce, książka od 75 lat stanowi kluczowy element DNA i misji społecznej marki. Dlatego dalsze inwestycje w ten rynek i wejście w segment selfpublishingu są kolejnymi naturalnymi krokami, wpisującymi się w strategiczne kierunku rozwoju Grupy.
Dotarcie do milionów czytelników
Empik oddaje w ręce niezależnych autorek i autorów platformę dystrybucyjną, która umożliwia samodzielne wydanie książki i wprowadzenie jej do sprzedaży w ramach ekosystemu Grupy. Tym samym otwiera twórcom drzwi do milionów odbiorców w Polsce – klientów Empik.com i użytkowników aplikacji Empik Go. To pierwsza tego typu platforma w Polsce oferująca tak szeroką, bezpośrednią dystrybucję – w końcu w skali miesiąca Empik.com odwiedza nawet 10 milionów klientów, a z aplikacji Empik Go korzysta niemal 350 tysięcy słuchaczy i czytelników miesięcznie.
Empik Selfpublishing oferuje różnorodne warianty publikacji, pozostawiając twórcom pełną swobodę w kwestiach takich jak wygląd okładki, forma, treść czy data wydania. Wydawcą książki jest sam autor, stąd cały proces, od strony kreatywnej po wydawniczą, a także prawa autorskie zostają po stronie twórcy. Rolą Empiku w tym procesie jest natomiast zapewnienie szerokiej dystrybucji i technologicznego wsparcia, a w przyszłości również możliwości promocji.
Różnorodność formatów i gatunków
Empik Selfpublishing jest miejscem zarówno dla autorek i autorów gotowych książek, jak i osób, które dopiero chcą zacząć przygodę z pisaniem. Nie ma również ograniczeń związanych z formą czy gatunkiem dystrybuowanych publikacji. Z platformy mogą korzystać autorzy pełnowymiarowych powieści, komiksów czy tomików poezji, jak również twórcy internetowi wydający przykładowo krótsze formy poradnikowe czy autorzy prac naukowych.
To także szeroki wybór formatów przeznaczonych do dystrybucji. W ramach Empik Selfpublishing autor może wydać swój tytuł w formie ebooka, audiobooka i książki papierowej (w modelu druku na życzenie), a w przyszłości wybrane tytuły o wysokim potencjale będą miały także szansę trafić na półki stacjonarnych Empików.
Nie tylko dystrybucja
Empik Selfpublishing to nie tylko platforma dystrybucyjna, ale także edukacyjna. Można na niej znaleźć materiały eksperckie czy usługi dodatkowe, które ułatwią twórcom pracę nad wydaniem książki, pozytywnie wpłyną na jej jakość i pozwolą uniknąć błędów wydawniczych.
Na stronie dostępny jest także m.in. darmowy ebook Napisz, skreśl, napisz ponownie autorstwa Macieja Marcisza. Pisarz wraz z autorami i autorkami bestsellerów, takimi jak Wojciech Chmielarz, Katarzyna Berenika Miszczuk czy Natalia Szostak poszukuje odpowiedzi na kluczowe pytania, najczęściej nurtujące młodych twórców.
Co więcej, ambasadorem nowej usługi został Maciej Makselon – nauczyciel akademicki i zawodowy redaktor, który na co dzień rozwiewa językowe wątpliwości internautów. W dedykowanej sekcji na stronie usługi, pojawi się jego autorska seria artykułów z poradami dla wszystkich, którzy piszą, niezależnie od stażu.
Wraz z rozwojem platformy będziemy sukcesywnie poszerzać katalog usług dodatkowych. Docelowo Empik Selfpublishing będzie oferował nie tylko dystrybucję treści, ale dostarczy także twórcom przydatne narzędzia pracy, dzięki którym autorzy w jednym miejscu będą mogli stworzyć książkę od A do Z. Od konceptu i pisania, redakcji i korekty, przez publikowanie w wielu formatach, aż po promocję i analitykę sprzedaży, a dla ebooków i audiobooków nawet profil i zachowania czytelników – podsumowuje Kuba Piotrkowicz, Head of Digital Content w Grupie Empik.
{loadmoduleid 1123}
Zobacz więcej