UOKiK nałożył na operatora sieci Plus 50 milionów złotych kary za praktyki pobierania dodatkowych opłat za oglądanie treści multimedialnych.

Od 2013 roku Polkomtel, operator sieci Plus, pobierał dodatkowe opłaty za wideo streaming, mimo, że klienci mieli wykupiony w ramach abonamentu pakiet internetowy. Był to koszt 40 groszy za minutę transmisji. Dodatkowo koszty te nie były jasno wyjaśnione na fakturze, figurowały tam jako Połączenia i SMSy wykonane w kraju. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał te praktyki za nielegalne i wszczął postępowanie pod koniec 2018 roku. 

W toku postępowania potwierdziliśmy, że abonenci nie mogli w pełni korzystać z pakietu, ponieważ ponosili nieuzasadnione opłaty. Wiele osób zawierając umowę było przekonanych, że będą mogli korzystać z wykupionej transmisji danych.

– mówi prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Prezes UOKiK stwierdził, że Polkomtel naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nałożył karę ponad 50 mln zł (50 634 687 zł). Spółka musi też opublikować na swojej stronie internetowej oraz w swoich mediach społecznościowych oświadczenie wraz z linkiem do rozstrzygnięcia urzędu. Decyzja nie jest prawomocna, operator może się od niej odwołać do sądu i z pewnością to zrobi. Każdy konsument może powołać się na decyzję UOKiK i złożyć reklamację, domagając się zwrotu opłat. Sporne opłaty były pobierane przez operatora od 2013 do 2017 roku.