Od 26 listopada w części salonów Empik dostępna jest nowa usługa pozwalająca na samodzielne skanowanie produktów i opłacanie zakupów w aplikacji mobilnej, bez konieczności podchodzenia do kasy. Z Premium Pay&Go mogą korzystać wszyscy użytkownicy Empik Premium i Empik Premium Free. Do końca roku usługa ma być aktywna w 50 największych salonach marki w całym kraju.

To pierwsze tak innowacyjne rozwiązanie wśród dużych sieci handlowych w Polsce. Łączy w sobie doświadczenie zakupów tradycyjnych z wygodą świata cyfrowego. Klienci sami zeskanują produkty i zapłacą za nie bezpośrednio w aplikacji mobilnej Empik – szybko i wygodnie. Pozwala to również na ograniczenie kolejek do kas w sezonie wysokiej sprzedaży. Obecnie trwa faza testowa usługi w 10 lokalizacjach. Do końca roku obejmie kolejne 40 sklepów, a docelowo wszystkie Empiki w kraju.

Znaczenie aplikacji mobilnej Empik stale rośnie, obecnie odpowiada ona już za ponad 20% zakupów dokonywanych na platformie Empik.com. Nasza aplikacja jest najlepiej oceniana w całej kategorii shopping zarówno w Play Store, jak i App Store. W najnowszej wersji pojawiła się w niej nowa funkcja, jeszcze bardziej ułatwiająca zakupy w salonach. Dzięki Premium Pay&Go klient, wchodząc do salonu, może na miejscu podjąć decyzję czy chce iść z produktem do tradycyjnej kasy czy samodzielnie zakończyć zakupy, zapłacić aplikacją i wyjść ze sklepu – mówi Grzegorz Bieszke, Head of Customer Experience w Empiku.

Aby skorzystać z Premium Pay&Go należy jednorazowo zaakceptować regulamin usługi, włączyć geolokalizację oraz potwierdzić numer telefonu. Płatność odbywa się automatycznie, w ramach podpiętej do konta karty płatniczej. W przyszłości do dostępnych form płatności dołączą także Apple Pay, Google Pay i Blik. Następnie podczas wizyty w salonie wystarczy zeskanować wybrane produkty za pomocą aplikacji, a następnie sfinalizować zamówienie przy jednym ze specjalnych punktów płatności znajdujących się na terenie sklepu. Służą one również do odbezpieczenia produktów oraz zeskanowania kodu QR inicjującego płatność. Paragon elektroniczny pozostaje dostępny na koncie użytkownika w aplikacji, możliwe jest także uzyskanie go w formie papierowej – wystarczy poprosić o to obsługę.

Od początku przyszłego roku usługa będzie stopniowo rozszerzana o kolejne salony w dużych i mniejszych miastach. Pełna lista sklepów objętych usługą znajduje się na stronie internetowej Empika.