Skupiona na prywatności swoich użytkowników wyszukiwarka DuckDuck w ciągu 2020 roku urosła o 62 procent.

DuckDuck to wyszukiwarka, która szczególną uwagę skupia na poszanowaniu prywatności swoich użytkowników. Algorytm wyszukiwania stosowany w DuckDuck nie korzysta z żadnych danych od Google, nie wykorzystuje żadnych wyszukiwań użytkowników do śledzenia ich aktywności w wyszukiwarce, ani nie dzieli się takimi danymi z żadnymi podmiotami trzecimi, wliczając w to reklamodawców. To zdaje się podobać użytkownikom, a sama wyszukiwarka zanotowała duży wzrost w dziennej liczbie wyszukiwań w 2020 roku. Średnio było to aż 62 procent więcej wyszukiwań dziennie za pomocą DuckDuck, niż rok wcześniej. 

Dodatkowo, 11 stycznia 2021 roku, DuckDuck zanotowało rekord w ilości dziennych wyszukiwań, który przekroczył liczbę 100 milionów. Według danych StatCounter DuckDuck jest obecnie szóstą wyszukiwarką świata z udziałem 0,6 procenta. Na czele pozostaje oczywiście Google z udziałem ponad 91 procentowym. Jednak w Ameryce Północnej DuckDuck plasuje się już na miejscu czwartym, z prawie 2 procentowym udziałem i już na drugim miejscu z blisko 2 procentowym udziałem na urządzeniach mobilnych. W Polsce na urządzeniach mobilnych DuckDuck zajmuje trzecie miejsce z udziałem 0,12 procenta, natomiast biorąc pod uwagę wszystkie platformy udział w rynku tej wyszukiwarki wynosi 0,19 procenta, co plasuje ją na miejscu piątym pod względem popularności.