Już wkrótce w aplikacjach na Oculusa mają pojawić się reklamy. Facebook zacznie je testować najpierw w aplikacji Blaston.
Oculus oraz aplikacje na tym systemie dotychczas wolne były od reklam. Ale Facebook, do którego należy Oculus, nie byłby sobą, gdyby i tam nie wcisnął reklam. Te zaczną się już wkrótce pojawiać na urządzeniach Quest, w pierwszej kolejności w aplikacji Blaston oraz dwóch innych, na arzie nie wymienionych z nazwy. W aplikacji mobilnej Oculus reklamy pojawi się już w zeszłym miesiącu.
Kiedy zobaczymy jak to działa w praktyce i jak reagują na to deweloperzy oraz użytkownicy zobaczymy co zrobić z tym dalej i w jaki sposób wdrożyć reklamy w szerszym zakresie, napisano na blogu Oculusa.
{loadmoduleid 1105}
Facebook zastrzega już na samym wstępie, że do wyświetlania reklam w aplikacjach na Oculusa nie będzie korzystać z danych użytkowników zawartych na urządzeniu. Chodzi przede wszystkim o wagę, czy wzrost gracza, czy dane z aplikacji fitnessowych. Według zapewnień Facebook nie ma również korzystać z danych o ruchu uzytkownika do wyświetlania celowanych reklam. Według rzecznika prasowego Facebooka wyświetlane reklamy bazować będą na danych z profilu użytkownika z portalu społecznościowego oraz jego preferencjach w Oculusie dotyczących aplikacji i gier, które wybierał do tej pory.
Na razie nie podjęto żadnych decyzji kiedy ewentualnie reklamy miałyby ojawić się na Oculusie na stałe i czy w ogóle pojawią się np. na ekranie domowym urządzenia.
W ostatnim czasie Facebook dość agresywnie inwestuje w rynek wirtualnej rzeczywistości. Firma kierowana przez Marka Zuckerberga kupiła, między innymi, studio odpowiedzialne za hitową grę Beat Saber oraz BigBox VR, studio stojące za innym hite VR, grę Population: One. Sam Oculus z kolei należy do Facebooka od 2014 roku.
{loadmoduleid 1123}
Zobacz więcej