Znana, szczególnie fanom koszykówki, hala w Los Angeles – Staples Center – zmieni nazwę na taką związaną z rynkiem kryptowalutowym. Umowa o sponsoring tytularny ma wynieść ponad 700 milionów dolarów.

Fanom koszykówki hali Staples Center nie trzeba chyba przedstawiać. To dom Los Angeles Lakers i Clippers, ale kojarzą ją z pewnością również fani hokeja, bo korzystają z niej także zawodnicy LA Kings. Począwszy od Bożego Narodzenia tego roku hala zmieni jednak nazwę. Nowym sponsorem tytularnym będzie singapurskie Crypto.com, a hala zmieni nazwę na Crypto.com Arena.

Umowa właścicieli hali, Anschutz Entertainment Group z Crypto.com, opiewa na ponad 700 milionów dolarów i obowiązywać będzie przez kolejne 20 lat. Staples Center otwarte zostało w 1999 roku i wtedy również firma Staples Inc., za kwotę 100 milionów dolarów, wykupiła prawa do nazwy hali. W roku 2009 podpisano kolejną, tym razem jednak na czas nieokreślony, umowę. W 2019 roku, właściciel hali, Anschutz Entertainment Group, odkupiło prawa do nazwy, które teraz właśnie sprzedano Crypto.com.

Crypto.com powstało w 2016 roku i pozwala na handel kryptowalutami. Jak podaje strona internetowa firma ma w tej chwili około 10 milionów użytkowników. Niedawno uruchomiono również własny token. Dla Crypto.com to nie jedyny kontrakt związany ze sportem. Zainwestowano, między innymi, w dość prestiżowy kontrakt reklamowy z Philadelphia 76ers, a łaczna kwota kontraktów sportowych – nie licząc najnowszego – Crypto.com wynosi ok. 400 milionów dolarów.

To również nie jedyna firma z rynku kryptowalut, która inwestuje potężne środki w kontrakty reklamowe. FTX w czerwcu tego roku podpisało pięcioletni kontrakt z MLB, czyli amerykańską ligą baseballa. W lipcu z kolei, piłkarski klub Watford FC ogłosił, że bukmacherska firma Stake, za możliwość reklamowania się na koszulkach zawodników, zapłaciła kwotę uznaną w kontrakcie w kryptowalutach.

{loadmoduleid 1123}