Metawersum od Meta rośnie w siłę, szczególnie po wyemitowaniu reklamy w trakcie trwania Super Bowl. W trzy miesiące Horizon Worlds urosło dziesięciokrotnie.

Horizon Worlds to świat wykreowany w wirtualnej rzeczywistości (dostępny na Oculusa Questa) i w zasadzie jedyne, na razie, dotknięcie metawersum, które ma być obecnie sednem działalności Mety. Horizon Worlds niezaprzeczalnie rośnie, szczególne zainteresowanie notowane jest po wyemitowaniu reklamy w trakcie Super Bowl. W sumie, w ciągu ostatniego kwartału, społeczność Horizon powiększyła się dziesięciokrotnie i obecnie wynosi ok. 300 tysięcy użytkowników.

Gra/ społeczność dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych i Kanady uruchomiona została na początku grudnia ubiegłego roku. Wcześniej dostępna była jedynie dla testerów. W wirtualnej rzeczywistości Horizon Worlds, podobnie jak w grach typu Roblox, możemy kształtować swoje otoczenie, grać w gry z innymi użytkownikami i dostosowywać do własnych preferencji swojego awatara, którego możemy później używać również w aplikacjach Horizon Venues i Horizon Workrooms.

Ze względu na fakt, że Meta nie dzieli się danymi na temat ilości sprzedanych zestawów Meta Quest (dawniej Oculus Quest) trudno tak naprawdę oszacować skalę sukcesu Horizon Worlds. Niektóre źródła podają ilości w granicach 10 milionów sztuk. Mark Zuckerberg na ten rok zapowiedział również premierę aplikacji Horizon na smartfony. Obecnie, aby dołączyć do społeczności Horizon Worlds należy wypełnić krótką ankietę na stronie Oculus.com i czekać na zaproszenie.

Jeśli jesteście użytkownikami gogli Quest lub Quest 2 zaproście nas do swoich znajomych. Znajdziecie nas pod nickiem geekweb.

{loadmoduleid 1123}