Apple poinformowało w oświadczeniu, że wstrzymuje sprzedaż swoich produktów na terenie Rosji. Wcześniej dla Rosjan wprowadzono ograniczenia w systemie Apple Pay, wycofano z AppStore również kilka rosyjskojęzycznych aplikacji.

Apple wydało oświadczenie w którym informuje, że wstrzymuje cały eksport swoich produktów do Rosji. Jest to odpowiedź na przemoc militarną, jaką zastosowała Rosja w stosunku do Ukrainy. Bandycka napaść na Ukrainę miała miejsce 24 lutego. Wcześniej o taki krok apelował do firmy z Cupertino ukraiński rząd. Apple nie podało, jak na razie, żadnych planów dotyczących wyłączenia, czy nałożenia restrykcji, na AppStore w Rosji. Wcześniej Apple wyłączyło funkcję zgłaszania korków i zdarzeń drogowych na Ukrainie oraz usunęło kilka aplikacji newsowych w języku rosyjskim, które dostępne były poza Rosją. Nadal działa również na terenie Federacji Rosyjskiej strona sklepu Apple, ale produkty takie jak iPhone i Mac są tam niedostępne do kupienia.

Jesteśmy głęboko zaniepokojeni rosyjską inwazją na Ukrainę i łączymy się z wszystkimi obywatelami tego kraju, którzy cierpią z powodu spowodowanej wojną przemocy. Wspomagamy wysiłki humanitarne, niesiemy pomoc w kryzysie uchodźczym, i robimy co w naszej pomocy, żeby wspomagać nasze zespoły pracujące w tym regionie. 

Podjęliśmy, w odpowiedzi na inwazję, szereg działań. Zawiesiliśmy sprzedaż na terenie Rosji, Apple Pay i inne usługi zostały ograniczone. RT News i Sputnik nie są już dostępne do ściągnięcia poza Rosją i wyłączyliśmy funkcje traffic oraz live incidents na terenie Ukrainy w naszych Mapach Apple. Kontynuujemy obserwację tego, co się dzieje i współpracę ze społecznością międzynarodową. Dołączamy się do wezwań z całego świata o pokój.

{loadmoduleid 1123}