CD PROJEKT RED ogłosiło dzisiaj, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier Wiedźmin. To początek nowej sagi w ramach franczyzy, a także współpracy technologicznej z Epic Games — twórcami silnika Unreal Engine 5, na którym rozwijana jest gra.

CD projekt Red ogłosiło, że nowy Wiedźmin już powstaje. Dzisiejsze ogłoszenie stanowi pierwsze oficjalne potwierdzenie, że powstaje kolejne pełnoprawne RPG dla jednego gracza w ramach serii o Geralcie z Rivii. Ostatnia z dotychczas wydanych odsłon serii — wydana w 2015 roku gra Wiedźmin 3: Dziki Gon — zdobyła łącznie ponad 250 nagród Gry Roku. Tytuł doczekał się również dwóch dodatków fabularnych: Serca z Kamienia oraz Krew i Wino.

Grafika zapowiadająca nową grę z cyklu Wiedźmin

Obraz udostępniony z zapowiedzią nowej sagi przedstawia medalion oraz słowa: Rozpoczyna się nowa saga. Poza potwierdzeniem, że nowa gra z serii Wiedźmin powstaje, studio nie podało żadnych dodatkowych szczegółów na jej temat.

CD PROJEKT RED ogłosiło również, że przyszłe projekty studia będą korzystały z silnika Unreal Engine 5 w ramach zaplanowanej na wiele lat strategicznej współpracy z Epic Games. Dotychczas studio korzystało z REDengine – autorskiej technologii, którą nieustannie rozwijało od czasu wydanej w 2011 roku gry Wiedźmin 2: Zabójcy królów. Ogłoszona dziś współpraca dotyczy nie tylko licencji na Unreal Engine 5, ale także możliwości modyfikowania tej technologii, jak również jej przyszłych wersji, przez studio. Twórcy z CD PROJEKT RED oraz Epic będą wspólnie pracować, by przystosować silnik do obsługi rozgrywki w otwartych światach. Pierwszym takim tytułem będzie właśnie nowo zapowiedzana gra z serii Wiedźmin.

Paweł Zawodny, CTO CD PROJEKT RED, skomentował temat przyszłych gier studia oraz silnika Unreal Engine 5 w następujący sposób:

Jednym z kluczowych filarów RED 2.0 — transformacji, którą obecnie przechodzi studio — jest większy nacisk na technologię i właśnie to działanie leży u podstaw naszej współpracy z Epic Games. Naszym celem nie było po prostu pozyskanie licencji na silnik; razem z naszymi partnerami widzimy tę współpracę jako pierwszy krok w długiej i owocnej współpracy. W przypadku wcześniejszych gier studia, rozwój i przygotowanie REDengine pod dany tytuł wymagało znacznych zasobów i nakładu pracy. Dlatego niezwykle ważne było dla nas, aby w przypadku kolejnej gry CD PROJEKT RED wyznaczyć kierunek technologiczny tak szybko, jak to możliwe. Współpraca, którą nawiązaliśmy podniesie efektywność w procesie produkcji, a także jej przewidywalność. Jednocześnie dzięki niej otrzymamy dostęp do narzędzi do tworzenia gier z najwyżej półki. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć jakie niesamowite przygody uda nam się stworzyć w Unreal Engine 5!

Na temat współpracy obu firm wypowiedział się również Tim Sweeney, założyciel i CEO, Epic Games:

Przy tworzeniu Unreal Engine 5 jednym z naszych celów było umożliwienie zespołom deweloperskim tworzenia dynamicznych otwartych światów łączących niespotykaną dotychczas skalę i jakość oprawy graficznej. Cieszymysię, że możemy współpracować z CD PROJEKT RED i wspólnie przesuwać granice tego, co możliwe jest w dziedzinach rozgrywki i opowiadania historii w grach. Wierzymy, że na naszych działaniach skorzysta na przestrzeni kolejnych lat cała społeczność twórców gier. 

Jednocześnie studio CD PROJEKT RED potwierdziło, że technologia REDengine, która napędza Cyberpunka 2077, pozostanie w użyciu, jeśli chodzi o produkcję nadchodzącego dodatku do gry.

{loadmoduleid 1123}