Po prawie pół roku proces przejęcia Bungie przez Sony dobiegł końca.

W miniony piatek, 15 lipca, Sony ogłosiło, że trwający blisko sześć miesięcy proces przejęcia Bungie dobiegł końca. Pierwsza informacja o zakupach Sony pojawiła się ostatniego dnia stycznia.

3,6 miliarda dolarów. To kwota transakcji za jaką Bungie, deweloper stojący za serią Destiny, przeszedł pod skrzydła Sony, czyli producenta konsoli Playstation 5. Co ciekawe i dodające pikanterii w tej transakcji to fakt, że Bungie jest również oryginalnym twórcą Halo, a samo Bungie należało od roku 2000 do 2007 do Microsoftu. Wydawcą Destiny z kolei, od 2014 do 2018 roku, było… Activision, które należy dziś (już prawie) do Microsoftu.

Sony zapowiedziało, że po przejęciu Bungie będzie kontynuowało niezależnie produkcję gier. Kolejne tytuły, które wyjdą z tego studia, nie mają być również wyłącznie tytułami na Playstation.

Bungie, po opuszczeniu rodziny Microsoft w 2007 roku, stało się spółką Bungie LLC i rozwijało markę Halo, wydając najpierw Halo 3: ODST, a następnie Halo: Reach w 2010 roku. Destiny swoją premierę miało z kolei w 2014 roku na Playstation 3, Playstation 4, Xboxa One i Xboxa 360. W 2018 roku kwotę 1000 milionów dolarów w Bungie zainwestował chiński NetEase. Dziesięcioletnia umowa z Activision na wydawanie gier zakończyła się w roku 2019 (po ośmiu latach obowiązywania). Bungie zostało wtedy swoim własnym wydawcą. W ciągu wszystkich opisywanych lat Bungie mocno się rozrastało, kolejną ekspansję ogłoszono w lutym 2021 roku, z planami otwarcia nowego studia w Amsterdamie na 2022 rok. Sony zapowiedziało również, że to nie koniec ruchów firmy na rynku gamingowym, zarówno tym pecetowym, jak i mobilnym.

{loadmoduleid 1123}