Sprzedaż niekompletnego produktu zarzuciła Apple brazylijska agencja broniąca praw konsumentów. Producent iPhone’a musi zapłacić grzywnę, zakazano mu również dalszej sprzedaży telefonów w zestawach nie zawierających ładowarki.

Sprzedaż telefonów bez ładowarki jest sprzedażą niekompletnego produktu, orzekła agencja Senacon, broniąca praw konsumentów w Brazylii. Apple, którego dotyczy orzeczenie, musi zapłacić grzywnę w wysokości ponad 2 milionów funtów, nie może również kontynuować sprzedaży iPhone’ów, które w zestawie nie mają ładowarek. Firma z Cupertino zapowiada odwołanie się od tej decyzji, a w oświadczeniu stwierdza, że klienci Apple są świadomi swoich wyborów i możliwości, jakie mają, aby ładować swój telefon.

Decyzja brazylijskiego urzędu wydana została na dzień przed prezentacją nowego modelu iPhone’a. Apple przestało dodawać ładowarki do zestawów iPhone’ów w 2020 roku, przy okazji premiery 12. modelu telefonu tej firmy. Oficjalnym powodem takiej decyzji była chęć redukcji swojego śladu węglowego, czyli dbałość o środowisko. W rzeczywistości chodziło oczywiście o maksymalizację zysku ze sprzedaży iPhone’ów. Postępowanie Senaconu rozpoczęło się w zeszłym roku. Urzędnicy uznali, że argumenty Apple nie są wystarczające, tym bardziej, że cena iPhone’a, pomimo braku w zestawie tak istotnego elementu jak ładowarka, nie została proporcjonalnie zredukowana. Wskutek tego klienci zmuszeni zostali do nabycia dodatkowego produktu.

{loadmoduleid 1123}