Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, planuje stworzenie serwisu konkurencyjnego dla Twittera i Mastodona.

Zamieszanie i perturbacje, które obecnie mają miejsce w spółce Twitter, po przejęciu sterów w niej przez Elona Muska, chce wykorzystać Meta. Firma, która stoi za Facebookiem i Instagramem ma w planach stworzenie serwisu konkurencyjnego dla Twittera i Mastodona.

Dla Mety to oczywiście szansa na zagospodarowanie kolejnych reklamodawców, którzy, jedni chwilowo, inni na stałe, odwrócili się od Twittera po tym, jak Musk rozpoczął przebudowę serwisu od kilku fatalnych w skutkach ruchów. Meta na tym polu również straciła w ostatnich miesiącach bardzo wiele, notując pod koniec ubiegłego roku najgorszy wynik, jeśli chodzi o cenę akcji, od 2016 roku. Uruchomienie serwisu mikroblogowego miałoby, zdaniem szefów Meta, przyciągnąć młodych użytkowników. Dokładnie tych, którzy masowo odchodzą od nieco skostniałej już konstrukcji Facebooka.

Aplikacja Mety na razie ma jedynie nazwę kodową (P92), ale powstaje na silniku podobnym do uruchomionego w 2016 roku Mastodona. Użytkownicy mają mieć możliwość zalogowania się danymi z Instagrama. Na razie nie ma daty premiery nowego serwisu od Mety.

{loadmoduleid 1123}