To jest i zawsze będzie darmowe. Hasło Facebooka przechodzi do historii.

W Wielkiej Brytanii Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, rozpoczyna sprzedaż płatnych subskrypcji. To koniec darmowych, przynajmniej w teorii, social mediów. Od teraz, na równo ze swoimi danymi, płacić będziemy również realnym pieniądzem.

9,99 funta miesięcznie. Tyle trzeba zapłacić w Wielkiej Brytanii za błękitną plakietkę subskrybenta Facebooka i Instagrama. Płatną usługę wykupić mogą jedynie osoby powyżej 18 roku życia, po wcześniejszym wgraniu skanu swojego dokumentu tożsamości. Oprócz Wlk. Brytanii usługa jest już także aktywna w Australii, Nowej Zelandii i Stanach Zjednoczonych. 

Płatne konto na Facebooku i Instagramie ma dać większą ochronę przed podszywaniem się, subskrybenci mają mieć również dostęp do żywego asystenta w przypadku korzystania z pomocy technicznej (a nie jak do tej pory liczyć jedynie na odpowiedzi bota lub standardowy FAQ). 

Podobne rozwiązanie kilka miesięcy wcześniej wprowadził Twitter. Przejęty przez Elona Muska serwis oferuje podobne, błękitne plakietki zweryfikowanego użytkownika wszystkim tym, którzy są w stanie zapłacić. W Polsce opłata za Twitter Blue wynosi 44,28 zł.

{loadmoduleid 1123}