Po wielu miesiącach i dogadywaniu szczegółów brytyjski urząd antymonopolowy wydał zgodę na przejęcie Activision Blizzard King przez Microsoft. Ostatnia przeszkoda na drodze do wielkiej fuzji została pokonana.
Brytyjski urząd antymonopolowy (The Competition and Markets Authority) zgodził się, po wielu miesiącach wahania, na przejęcie przez Microsoft Activision Blizzard King. Kwota transakcji opiewa na ponad 68 miliardów dolarów. Microsoft musiał jednak dostosować umowę i wykreślić z niej przejęcie praw do streamingu. Te, według nowej umowy, mają trafić do Ubisoftu. Brytyjski CMA był ostatnią przeszkodą na drodze do transakcji.
Microsft próbuje dopiąc swego przy zakupie Activision od początku 2022 roku. Oprócz urzędów antymonopolowych w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii przeciwne przejęciu twórcy hitowej serii Call of Duty przez swojego największego rywala było również Sony. Obie firmy podpisały jednak porozumienie na mocy którego CoD pozostanie dostępna dla graczy na konsolach Playstation, nawet po przejęciu przez Microsoft. Żadna ze stron nie sprecyzowała na jaki okres będzie obowiązywać umowa, wspomniano jedynie, że jest to umowa długoterminowa. Pierwsza na przejęcie Activision przez Microsoft zgodziła się Komisja Europejska. Amerykańska Federalna Komisja Handlu także próbowała transakcję zastopować, ale ten działania tego urzędu ograniczył z kolei amerykański sąd, który uznał, że obawy FTC są nieuzasadnione.
W mailu do pracowników, szef Activision, Bobby Kotick, wyraził swoją ekscytację w związku z nowym rozdziałem w historii firmy. Radości na X nie krył również prezydent Microsoftu, Brad Smith, który jest wdzięczny za możliwość domknięcia umowy i obiecuje w związku z nią wiele benefitów płynących do graczy, a także całego środowiska gamingowego na świecie.
Microsoft od kilka lat inwestuje w przemysł gier wideo. W 2020 roku za kwotę 7,5 miliarda dolarów firma kierowana przez Satyę Nadellę przejęła ZeniMax Media, czyli właściciela takich marek jak Wolfenstein, Doom, Fallout, Prey czy Elder Scrolls. Obecnie pod egidą Microsoftu pracuje już ponad 20 studiów tworzących gry wideo. Historia Xbox Game Studios, czy jak wcześniej Microsoft Games i Microsoft Game Studios, sięga już roku 1999 i przejęcia FASA Interactive, a następnie Access Software i Aces Game Studio. Pod zamienną nazwą Microsoft Games i Microsoft Game Studios odrębny oddział funkcjonował w ramach firmy do 2011 roku, dokonując szeregu znaczących przejęć na rynku. Już jako Microsoft Studios funkcjonujące do 2019 roku Microsoft przejął, miedzy innymi, Twisted Pixel Games, Press Play czy dokonał jednego z największych i najgłośniejszych przejęć w ostatnich latach w postaci Mojang i praw do Minecrafta (2014 rok za kwotę 2,5 miliarda dolarów). W lutym 2019 roku Microsoft przekształca tę działalność w Xbox Game Studios, która funkcjonuje obecnie, i na targach E3 ogłasza pierwsze przejęcie w postaci Double Fine, które później zmienia nazwę na World’s Edge. Reszta przejęć jest już historią najnowszą.
{loadmoduleid 1123}
Zobacz więcej