Polsat zawarł przedwstępną umowę nabycia Grupy Interia, poinformowała Polska Agencja Prasowa.

Telewizja Polsat i Bauer Media Group zawarły przedwstępną umowę dotyczącą kupna Grupy Interia. Finalizacja całej umowy uzależniona jest od wydania zgody na koncentrację przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Komunikat w tej sprawie wydał już rzecznik prasowy Grupy Polsat, Tomasz Matwiejczuk.

Jesteśmy polską firmą i jesteśmy dumni z bycia liderem rynku mediów i telekomunikacji w Polsce. Zakup Grupy Interia to kolejna strategiczna inwestycja w rozwój naszej Grupy. Grupa Interia jest wiodącym graczem w tym segmencie. Jesteśmy podekscytowani ogromną skalą możliwości i synergii, jakie stwarza ta inwestycja. Liczymy na dynamiczny rozwój Interii” – podkreśla Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, operatora sieci Plus.

– czytamy w komunikacie przesłanym Polskiej Agencji Prasowej.

Czasopisma oraz portale internetowe należące do Bauer Group

Transakcja opiewać ma na 422 miliony złotych i w całości mają ją pokryć środki własne Telewizji Polsat. 

Grupa Interia to w tej chwili czołówka internetowych portali, pod względem ilości użytkowników oraz liczby odsłon. Co miesiąc, jak czytamy w wymienionym komunikacie, z usług Grupy Interia korzysta ponad 16 milionów użytkowników, a liczba odsłon stron Grupy przekracza 1,3 miliarda. W skład Grupy Interia wchodzą, oprócz portalu Interia, także serwisy tematyczne, które gromadzą, a także integrują użytkowników o różnorodnych zainteresowaniach i potrzebach. Są to m.in.: Styl.pl, Deccoria.pl, MaxModels.pl, Smaker.pl, PCFormat.pl czy NowaHistoria.Interia.pl.

To już druga w ostatnich dniach informacja dotyczącą Bauer Media, która elektryzuje społeczność internetową. Kilka dni temu w sieci pojawiła się informacja o zwolnieniach jakie dotknęły całą redakcję miesięcznika CD Action, wydawanego nieprzewrwanie od 1996 roku. Spółka niepotwierdziła na razie czy oznacza to koniec tego tytułu w Polsce, ale trudno jednak oczekiwać, aby w świetle panujacej ostatnio na rynku wydawniczym koniunktury mogło być inaczej.