Wielka fuzja w świecie mediów. AT&T, czyli dotychczasowy właściciel WarnerMedia, wydzieli ten podmiot na rzecz Discovery.

WarnerMedia, które dotychczas było spółką zależną AT&T (amerykańskiego giganta telekomunikacyjnego) wydzieli ten podmiot na rzecz Discovery. Oznacza to, że do rąk Discovery Communications (właściciela, między innymi Grupy TVN) trafią takie marki jak CNN,  HBO, TNT, Warner Bros, Cinemax, wydawnictwo DC, czy Cartoon Network. AT&T w ramach transakcji otrzyma, między innymi, 43 miliardy dolarów w gotówce. Akcjonariusze WarnerMedia otrzymają 71 procent akcji nowego podmiotu powstałego po połączeniu Dioscovery i WarnerMedia, a akcjonariusze tego pierwszego 29 procent akcji nowego podmiotu. Szefem będzie David Zaslav, dotychczasowy CEO Discovery.

Nowy medialny gigant ma zajmować się produkcją wysokobudżetowych filmów, sportu (do Discovery należy Eurosport), animacji i programów dokumentalnych. Podmiot, który powstanie po połączeniu WarnerMedia i Discovery będzie również jednym z liderów na rynku światowej informacji, dzięki skupieniu w jednym miejscu takich marek jak CNN oraz przedsięwzięć Discovery na rynku informacyjnym. Nowy koncern do 2023 ma osiągnać przychody na poziomie 53 miliardów dolarów.

 

{loadmoduleid 1126}