Zmiana nazwy nie dotyczy największego na świecie portalu społecznościowego.

Facebook, czyli spółka matka takich serwisów czy usług jak Facebook, Instagram, Oculus Czy WhatsApp, zamierza zmienić nazwę na taką, która bardziej będzie oddawać to na czym firma skupia się obecnie. A skupia się na rozwoju tzw. metaverse.

The Verge donosi, że Mark Zuckerberg zamierza ogłosic plany zmiany nazwy firmy na corocznej konferencji Connect, która odbędzie się 28 października. Zmiana nazwy firmy miałaby również odwrócić uwagę od kontrowersji, które od lat krążą wokół Facebooka, jako sieci społecznościowej. Jednym tchem wymienić można chociażby skandal związany z Cambridge Analytica, czy ostatnie wydarzenia z Frances Haugen w roli głównej.

Nowa nazwa Facebooka jest jak na razie trzymana w ścisłej tajemnicy. Skupienie się na rozwoju metaverse, czyli czymś, co w rozumieniu pracowników Facebooka ma być kolejnym krokiem milowym w rozwoju Internetu, po tym, jak stał się on mobilny, wiąże się również w planach zatrudnienia aż 10 tysięcy osób do europejskich oddziałów firmy. Fb nie jest również pierwszą firmą, która podejmie krok zmiany swojej szeroko rozpoznawalnej nazwy w obliczu ekspansji na inne działy technologii. W 2016 roku podobny krok podjął Snapchat, który przekształcił siuę w Snap Inc., a rok wcześniej, z różnych przyczyn, w tym tych antymonopolowych, spółką matką Google został Alphabet.

{loadmoduleid 1123}