Tegoroczna edycja Pixel Heaven odbędzie się w dniach 7-9 czerwca w Starej Zajezdni Autobusowej w Warszawie, przy ul. Włościańskiej 52.

Międzynarodowy Festiwal Gier i Popkultury Pixel Heaven to największe w Europie wydarzenie dedykowane branży gamedev, na które składają się m. in. wyjątkowe wydarzenia na dwóch scenach, wystawa Pixel Expo oraz konkurs AMD Pixel Awards Europe. To także unikalna otoczka, gdzie doskonale odnajdują się gracze i osoby, które pamiętają czasy pierwszych komputerów 8/16 bit, miłośnicy komiksów, gier planszowych i klimatów retro lat 80. i 90. ubiegłego wieku. To wydarzenie, na które organizatorzy zapraszają całe rodziny z dziećmi (wstęp do lat 13 jest bezpłatny – karta wstępu BEGINNER). Każdy znajdzie coś dla siebie!

Każda edycja to znakomici goście i atrakcje, jakich nie da się doświadczyć podczas żadnej innej imprezy w Polsce. To już 12. jej edycja. Organizatorem Festiwalu jest wydawca magazynów PSX Extreme oraz PIXEL.

Goścmi specjalnymi tegorocznej edycji będą:

Simon Butler

Związany z branżą gier wideo od 1983 roku, kiedy to pracował nad swoim pierwszym tytułem, Pedro’s Garden dla legendarnego Imagine Software. Pracował w sumie nad ponad 300 tytułami w ramach projektów m.in. dla Ocean, Team 17, Vicarious Visions, Probe, Magnetic Fields czy Atari.

Jon Hare

Brytyjski programista i autor ścieżek dźwiękowych do gier komputerowych, współzałożyciel Sensible Software, jednego z najpopularniejszych producentów gier komputerowych przełomu lat 80 i 90. Autor takich hitów jak Sensible Soccer, Cannon Fodder, Mega-Lo-Mania. Stały gość i przyjaciel naszego Festiwalu.

Jussi Koskela

Fiński programista, autor serii Deluxe Ski Jump, gry, o któej można powiedzieć kultowa. Czy ktoś z Was nie grał w „Małysza”?

Clive Townsend

Weteran branży, znany między innymi z gier Saboteur! na maszyny 8-bitowe w latach 80. W ciągu ostatnich kilku dekad pracował nad grami na handheldy, konsole, PC, a także smartfony. Stworzył Saboteur 1, 2 i 3 na współczesne platformy. W wolnym czasie przebiera się za Ninja.

Daniel Vavra

Czeski scenarzysta gier wideo, reżyser, projektant i współzałożyciel Warhorse Studios. Główny scenarzysta gier wideo Mafia (2002), Mafia II (2010) i Kingdom Come: Deliverance (2018). Vávra rozpoczął karierę w 1998 roku w Illusion Softworks, początkowo pracując jako grafik przy Hidden & Dangerous, a następnie został głównym scenarzystą Mafii. Po kilku projektach w połowie 2000 roku, jego studio zostało zakupione przez 2K Games w 2008 roku i przemianowane na 2K Czech. Przed przejęciem studio pracowało nad grą Mafia II. Vávra nie doszedł do porozumienia ze zrestrukturyzowanym studiem w ramach 2K Games i odszedł na początku 2009 roku, przed premierą gry. Po odejściu, w 2011 roku Vávra wraz z Martinem Klímą założył Warhorse Studios, które wydało Kingdom Come: Deliverance w 2018 roku, średniowieczną grę fabularną z Vávrą jako głównym scenarzystą. Warhorse Studios zostało sprzedane Koch Media w 2019 roku za 33,2 mln euro, a Vávra pozostał na stanowisku dyrektora kreatywnego. Obecnie pracuje nad kolejnym tytułem.