Bard zmienił nazwę na Gemini – Google wprowadza również aplikację mobilną i usługę Gemini Advanced bazującą na modelu Ultra 1.0.

Misją Barda zawsze było zapewnianie użytkownikom i użytkowniczkom bezpośredniego dostępu do modeli AI Google’a, a Gemini to ich najbardziej zaawansowana wersja. Aby to odzwierciedlić, Google zmienia nazwę Bard na Gemini. Już teraz można rozmawiać w Gemini z modelem Pro 1.0 w ponad 40 językach oraz w ponad 230 krajach i regionach. Google wprowadza również kolejne 2 interfejsy: Gemini Advanced i aplikację mobilną, dzięki którym będzie można jeszcze łatwiej współpracować z najlepszym z AI od Google.

Google Gemini

Gemini Advanced to nowa usługa, która bazuje na Ultra 1.0, największym i najbardziej zaawansowanym modelu AI, jak twierdzi Google. Ze ślepych testów przeprowadzanych przez zewnętrznych testerów wynika, że Gemini Advanced z Ultra 1.0 jest teraz najchętniej wybieranym czatbotem w porównaniu do wiodących alternatyw.

Dzięki modelowi Ultra 1.0 Gemini Advanced znacznie lepiej radzi sobie z wysoce skomplikowanymi zadaniami takimi jak kodowanie, logiczne rozumowanie, wykonywanie zawiłych instrukcji oraz współpraca nad kreatywnymi projektami. Gemini Advanced nie tylko umożliwia prowadzenie dłuższych, bardziej szczegółowych rozmów, ale też lepiej rozumie kontekst z poprzednich promptów.

Pierwsza wersja Gemini Advanced odzwierciedla obecne postępy w dziedzinie AI i będzie cały czas ulepszana. Dzięki sukcesywnie dodawanym nowym funkcjom dostępnym tylko w tej usłudze użytkownicy Gemini Advanced będą mogli korzystać m.in. z rozszerzonych możliwości multimodalnych, bardziej interaktywnych funkcji kodowania i zaawansowanych opcji analizy danych. Gemini Advanced jest dostępny już dziś w ponad 150 krajach i regionach – na razie w języku angielskim, ale z czasem udostępnimy go w większej liczbie języków.

Gemini i Gemini Advance dostępne będzie teraz również na systemach Android i iOS. Dzięki dostępowi do Gemini na telefonie będzie można pisać, mówić lub dodawać obrazy, aby uzyskać pomoc w różnych sytuacjach. Można na przykład przesłać zdjęcie przebitej opony z prośbą o instrukcje, wygenerować niestandardowy obraz do wykorzystania w zaproszeniu na kolację lub poprosić o pomoc w napisaniu trudnej wiadomości. To ważny pierwszy krok w budowaniu prawdziwie konwersacyjnego, multimodalnego i pomocnego asystenta opartego na AI.