Najnowszy numer magazynu Pixel trafił już do kiosków.
W najnowszym, 60. numerze, magazynu Pixel znajdziecie:
LOADING
INDYKARIUM
Eventy i spotkania twórców gier niezależnych odbywają się obecnie w nieco innej formie niż dawniej, ale nowe tytuły ukazują się całkiem normalnie.
VIVE VR CORNER
Przyglądamy się najnowszym trendom na rynku VR. Co rusz na platformę Viveport pojawiają się tytuły, o których warto wspomnieć.
RETROEXPRESS
W nowej rubryce Pixel przygląda się najciekawszym premierom na dawne platformy, przekonując, że użytkownicy spectrumien i komodorków nadal nie powinni zanosić przyjaciół z lat dzieciństwa do piwnicy.
PIXEL KIDS
Warto pisać o tym, jakie skarby można znaleźć wśród gier dla dzieci. Stąd druga nowa rubryka Pixel Kids.
NIER: REPLICANT
Nadchodzi kolejna gra z uniwersum znanego z NieR: Automata – odświeżona wersja wydanej w 2010 roku gry na PS3.
DECYZJA
Ruch oporu ściera się z hitlerowskim reżimem, a na Syberii rozbitkowie odpierają bolszewików. Szkoda jednak, że walcząc z systemami totalitarnymi, nie wykorzystują oni potęgi systemów gier wideo.
FALLOUT 76 DWADZIEŚCIA MIESIĘCY PÓŹNIEJ
Wielkim niedopowiedzeniem byłoby nazwanie startu Fallouta 76 trudnym. Ale od tamtego czasu sporo się wydarzyło…
PLAY THE GAME
MAFIA II DEFINITIVE EDITION
Oczami młodego, ambitnego włoskiego imigranta zobaczymy perfekcyjnie uchwycone okresy w historii USA. Ukazały się właśnie odświeżone edycje drugiej i trzeciej części Mafii – my recenzujemy “dwójkę”.
SAINTS ROW THE THIRD
Dlaczego zdecydowano się wypuścić remaster akurat trójki? Bo to był chyba moment serii, w której najlepiej zrozumiała, czym jest. Pierwszą odsłonę znam jedynie z relacji, wyszła w 2006 roku tylko na Xboksa 360 – do historii przeszła jako klon GTA, w którym gramy jako szef niedużego gangu Świętych z Trzeciej Ulicy.
STREETS OF RAGE 4
Tak właśnie powinny wyglądać remastery wszelkich gier z lat osiemdziesiątych, a w szczególności tych z konsol i automatów. Streets of Rage 4 wznosi się na wyżyny odświeżania.
HATSUNE MIKU: PROJECT DIVA
Najnowsza odsłona serii gier rytmicznych Segi wychodzących od 2009 roku na konsole PlayStation i automaty. Ich założenie jest proste – Miku tańczy i śpiewa, w czym pomaga jej gracz, wciskając przyciski zgodnie ze znakami latającymi po ekranie.
CLOUDPUNK
Gramy w Cloudpunka, który jest najbliższym znanym nam odpowiednikiem mieszkania w pierwszych scenach „Blade Runnera”.
RELATED
Twórcy gry, Dariia i Andrii, stanowią współczesne, dalekie echo początków kariery Roberty i Kena Williamsów oraz innych pionierów gatunku.
RED WINGS
Ileż tu się trzeba nalatać, aby strącić wszystkie samoloty wroga! Paliwa brakuje, działka się przegrzewają, koledzy z eskadry ledwie potrafią oderwać się od ziemi, a i czasem trzeba wyciągnąć zza pazuchy pistolet, co by ustrzelić wrażego pilota.
MANEATER
RPG akcji z otwartym podwodnym światem (Dark Souls z rekinami), przypominające nieco jedną z gier na PlayStation 3 – Tokyo Jungle, opowieść o zwierzętach, które po apokalipsie opanowały stolicę Japonii.
MOVING OUT
Gra w zasadzie prawie o tym samym, tyle że zamiast wnosić meble, wynosimy je do zaparkowanej pod domem ciężarówki.
DEEP ROCK GALACTIC
Prawie „Żołnierze kosmosu”, tyle że nie wcielamy się w kosmicznego wojaka, tylko w krasnoluda na usługach górniczej korporacji.
PROCESSION TO CALVARY
Prosta przygodówka point and click, oparta na malarstwie i muzyce klasycznej, czyli rzeczach niewymagających płacenia grafikowi ani muzykowi. Jedna z tych rzeczy, które teoretycznie mógłby napisać prawie każdy w miarę sprawnie posługujący się komputerem – ale jakoś nikt tego wcześniej nie zrobił.
POPULATION ZERO
Jest w tej grze i trochę survivala pomieszanego z action cRPG, czyli crafting plus drzewko rozwoju plus perki, i przede wszystkim bogata w oryginalne pomysły, wręcz wizjonerska oprawa wizualna przedstawiająca zupełnie obce uniwersum.
SOMEDAY YOU’LL RETURN
Punkt wyjścia: horror; ojciec poszukuje córki; świat czasem jest w miarę normalny, a czasem zmienia się w swoją powykrzywianą, koszmarną wersję.
DEADSIDE
Walczymy, walczymy i jeszcze raz walczymy – ale także dbamy o kondycję naszej postaci (picie i jedzenie), wynajdujemy odzież i broń oraz zbieramy rozmaite cenne przedmioty i sprzedajemy je u handlarzy (strefy PvE), aby kupić coraz lepsze wyposażenie.
STRANGE STORY OF BRIAN FISHER
Prywatny detektyw staje przed najcięższą w swojej karierze misją: odnalezienia własnego ojca.
ARBORIA
Gra przenosi nas w uniwersum zanurzone w mitologii nordyckiej, gdzie trolle starają się uleczyć obumierającego Ojca-Drzewo. Plemienni wojownicy Yotun raz po raz schodzą do podziemnego Durnaru, by któryś z nich okazał się upragnionym wybrańcem. Po przyjaznym samouczku zaczyna się prawdziwa rozgrywka.
MINECRAFT DUNGEONS
Tytuł Dungeons jest pewnym uproszczeniem, gdyż wiele etapów dzieje się pod gołym niebem. Kraina do podbicia jest różnorodna: od pustyń, poprzez wydrążoną w skale kuźnię, lodową krainę, kopalnie, aż po zielone minecraftowe lasy.
ADAM IS ME
Adam to robot (konkretnie: Adaptive Discovery Astro Machine) badający kosmiczną przestrzeń, podobnie jak 30 lat wcześniej czynił to Robbo.
HALL OF FAME
NAJLEPSZA GRA NA ŚWIECIE: CONTRA
W 1987 roku japońska firma Konami wypuściła automaty z nową grą tego typu. Z ekranu powitalnego groźnie patrzyło dwóch barczystych wojaków, a do wrzucenia monety zachęcał tytuł: Contra.
WYWIAD Z DAVE’EM GROSSMANEM
Do wirtualnego Pixelowego stoliczka zasiadł tym razem autor LucasArtsu, pracujący przy takich monumentalnych tytułach jak Secret of Monkey Island czy Day of the Tentacle.
RICK DANGEROUS
Zrodzony w Anglii nieślubny syn Indiany Jonesa poruszał się po platformach i wykonywał arcytrudne misje. Gigantycznej kariery nie zrobił, a jednak pamięć o nim jest wciąż żywa.
WYWIAD Z SIMONEM PHIPPSEM
Rozmawiamy z twórcą Ricka Dangerousa o tym, jak z Gremlin Graphics przeszedł do Core Design i zaczął w mieście Derby pracować nad nowymi projektami.
SECRET LEVEL
MAGAZYN RELAX
Miesiąc temu cofnęliśmy się do czasów świetności Świata Młodych, teraz przyglądamy się najwspanialszej komiksowej historii PRL – magazynowi historyjek obrazkowych o nazwie Relax.
KOSMICZNY HOTEL
Podczas gdy biznes hotelarski na Ziemi ma podcięte skrzydła przez globalny stan epidemiczny i obawy turystów związane z koronawirusem, to wydaje się, że kosmiczne hotele wkrótce rozkwitną.
SIDEQUEST
Powiększony do dziewięciu stron, kipiący najnowszymi płodami popkultury. Najlepsze seriale, komiksy, książki, planszówki i RPG.
BIG BOX: LEGEND OF KYRANDIA
Amerykańskie wydanie od Westwood Studios było wyjątkowo ładne, zawierające arcyciekawą gazetkę analogiczną do tych wydawanych przez LucasArts czy Sierrę On-Line.
FELIETON ŚLEDZIA
Trip down the memory lane wykonany przez Śledzia z gracją godną największych komiksowych artystów.
CREDITS
FLOPS
Niezobowiązująca wycieczka śladami geometrii, fizyki i zmiennego przecinka (albo historia ukrytej rewolucji). Borek w zjawiskowym artykule o tym, jakimi metodami tworzono dawniej gry wideo.
FELIETON MARCINA M. GRANATA
Teatr i gry wideo współdzielą też tak zwane zawieszenie niewiary. Mają też wiele innych cech wspólnych.
CLOCK TOWER
Upiorny szczęk ostrych nożyc, dziewczęcy krzyk przerażenia i ekran zachlapany czerwienią. Oto początek, co się zowie. Chcecie więcej? Zajrzyjcie do zegarowej wieży…
KRONIKI CZARNEGO KSIĘŻYCA
Stworzone przez francuskie Cryo Kroniki powstały na podstawie komiksu. „Les chroniques de la Lune Noire” – bo taki jest oryginalny tytuł historii – wyszedł w 1989 roku.
FELIETON MRW
Starość Dukaja, czyli zastanawianie się, czy ekranizacje powieści słynnego pisarza mają rację bytu.
PIRACI Z MAŁPIEJ WYSPY
Związki filmowych „Piratów z Karaibów” z Secret of Monkey Island są o wiele głębsze niż mogłoby się zdawać. Liczba podobieństw obu serii wskazuje, że nie chodziło o przypadkową inspirację…
AUTOFIRE
Nowinki z kotła elektronicznej rozrywki – planowane premiery, branżowe przetasowania, premiery nowych sprzętów.
FELIETON GAWRONA
Rozrywka osobliwie dzieli się na tę inteligentną, służącą zaspokojeniu bardziej wzniosłych dążeń naszego intelektu, oraz na tę mniej mądrą, którą karmić się winny te części naszej duszy (a nierzadko i ciała), które zwykło określać się mianem mrocznych.
FELIETON ALEXA
Kapitan pisze o wielkiej trójce magazynów o grach wideo oraz o Pixelu jako o postpiśmie powstałym po to, żeby próbować zmierzyć się z internetem.
FELIETON BORKA
Wirusy muszą znaleźć plik, muszą się dopisać na końcu, muszą zmodyfikować początek pliku. Ale skąd się biorą?
Zobacz więcej