Photo by Thibault Penin on Unsplash

Według badania JustWatch królem usług streamingowych w Polsce wciąż jest Netflix.

W drugim kwaratle 2020 roku Netflix miał 40 procentowy udział w rynku usług streamingowych w Polsce. 26 procent polskiego rynku w tym okresie należało do HBO Go, a 19 procent i najniższy stopień podium przypadł Amazon Prime Video. Apple ze swoją usługą TV+ może pochwalić się siedmioma procentami udziałów w rynku w drugim kwaratale tego roku, a stawkę zamyka z czterema procentami szerzej nieznany Horizon Go.

Ciekawiej wygląda to z podziałem na miesiące. Netflix dobrze zaczął obecny rok, ale od stycznia do kwietnia notował sukcesywne spadki w rynkowym udziale platform oferujących materiały wideo na życzenie. Odbice amerykański serwis zanotował w maju, by w czerwcu znów, nieznacznie tym razem, stracić. HBO Go rok 2020 zaczęło z kolei od znacznego wzrostu udziału w rynku od stycznia do lutego, by następnie utrzymywać, mniej więcej, równy poziom, z wyjątkiem kwietnia w którym nastąpił drobny spadek. Usłudze Amazonu wiedzie się w tym roku w Polsce różnie, zainteresowanie Prime Video rośnie i spada, nie pokonując jednak granicy 25 procentowego udziału. Podobnie usługi Apple i Horizon, z zaznaczenie, że ta ostatnia, z najsłabszym udziałem w polskim rynku, cieszy się w tym półroczu najwierniejszą klientelą.