Od stycznia do grudnia 2020 roku prawie 65 procent wyszukiwań w Google nie zakończyło się wejściem na stronę pojawiającą się w wynikach.

Statystyki SimilarWeb wskazują, że w roku 2020 jedynie nieco ponad 33 procent wyszukiwań w Google zakończyło się kliknięciem w adres strony pojawiającej się w tychże wyszukiwaniach. Niespełna 65 procent z wszystkich z ponad 5 trylionów wyszukiwań nie kończyło się takim ruchem. Niespełna 1,6 procenta zapytań w wyszukiwarce Google kończyło sie natomiast klinięciem w link sponsorowany.

Dane pokazały również, że tego typu zachowanie jest powszechniejsze na urządzeniach mobilnych (77 procent) w stosunku do urządzeń typu desktop (nieco ponad 50 procent). W 2020 roku Google miało ponad 91 procentowy udział w rynku wyszukiwarek na świecie. Co więcej, artykuł w Wall Street Journal sprzed kilku dni wskazuje, że Google kontroluje w Stanach Zjednoczonych 95 procent rynku reklamy w wyszukiwarkach i ponad 50 procent rynku reklam wyświetlanych w treści. Wnioski niech każdy wyciągnie swoje.