W połowie maja gruchnęła wiadomość o połączeniu gigantów rynku medialnego, WarnerMedia i Discovery. Nowy twór będzie nosić nazwę Warner Bros. Discovery.

WarnerMedia, które dotychczas było spółką zależną AT&T (amerykańskiego giganta telekomunikacyjnego) wydzieli ten podmiot na rzecz Discovery. Oznacza to, że do rąk Discovery Communications (właściciela, między innymi Grupy TVN) trafią takie marki jak CNN,  HBO, TNT, Warner Bros, Cinemax, wydawnictwo DC, czy Cartoon Network. AT&T w ramach transakcji otrzyma, między innymi, 43 miliardy dolarów w gotówce. Akcjonariusze WarnerMedia otrzymają 71 procent akcji nowego podmiotu powstałego po połączeniu Dioscovery i WarnerMedia, a akcjonariusze tego pierwszego 29 procent akcji nowego podmiotu. Szefem będzie David Zaslav, dotychczasowy CEO Discovery. O tym dowiedzieliśmy się już w połowie maja. Wall Street Journal podał natomiast jaką nazwę będzie nosił nowy podmiot. To Warner Bros. Discovery.

Wierzymy, że będzie to najlepsze na świecie miejsce do opowiadania ważnych i ekscytujących historii z jakiegokolwiek gatunku i na wielu platformach, w telewizji, filmie czy w streamingu, powiedział w oświadczeniu David Zaslav. Nowy medialny gigant na swoje motto wybrał wyrażenie The stuff that dreams are made of (rzeczy z których utkane są marzenia).

Nowy medialny gigant ma zajmować się produkcją wysokobudżetowych filmów, sportu (do Discovery należy Eurosport), animacji i programów dokumentalnych. Podmiot, który powstanie po połączeniu WarnerMedia i Discovery będzie również jednym z liderów na rynku światowej informacji, dzięki skupieniu w jednym miejscu takich marek jak CNN oraz przedsięwzięć Discovery na rynku informacyjnym. Nowy koncern do 2023 ma osiągnać przychody na poziomie 53 miliardów dolarów. Transakcja ma się w pełni zamknąć w połowie 2022 roku.