PKO Bank Polski próbuje walczyć ze spoofingiem. Oczywiście, chodzi tylko o oszustwa, które dotyczą PKO, ale zawsze to jakiś start.
Masz wątpliwości, czy dzwoni doradca lub konsultant z banku? Teraz możesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji IKO. Bank PKO wdrożył procedury, które, może chociaż odrobinę, pozwolą zminimalizować ryzyko związane ze spoofingiem. W chwili, kiedy zadzwoni konsultant z banku PKO możesz poprosić go o weryfikację jego tożsamości. W tym momencie, w aplikacji IKO, pojawić powinno się powiadomienie push w którym pojawią się dane osoby z którą rozmawiasz.
Poproś konultanta o podanie imienia i nazwiska, stanowiska oraz miejsca z którego dzwoni. Jeśli te dane będą ze sobą zbieżne oznacza to, należy takie połączenie zatwierdzić, mając pewność, że jest bezpieczne. Jeśli pracownik banku odmówi weryfikacji lub poda błędne dane – należy się rozłączyć i zadzwonic na infolinię banku, w przypadku PKO to numer 800 302 302.
Wdrożenie takich procedur może pomóc w minimalizacji, dość powszechnego w ostatnim czasie, oszustwa w którym, poprzez spoofing caller ID, dzwoniący wyłudzają np., pod różnym pozorem, dane do logowania do bankowości elektronicznej. W efekcie takiego oszustwa ofiara, jesli nie wykaże się wystarczającą czujnością, może stracić wszystkie środki finansowe z konta. Walkę ze spoofingiem, po serii ataków na dziennikarzy oraz polityków, zapowiedział także pion cyfryzacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Jak na razie nie znamy jednak żadnych szczegółów.
{loadmoduleid 1123}
Zobacz więcej