Spotify znowu się zbroi. Platforma podała w swoim newsroomie, że przejmie dwie platformy związane z marketingiem podcastowym –  Chartable i Podsights.

Chartable i Podsights to usługi, które umożliwiają umieszczanie w swoich audycjach tagów, a następnie śledzenie ich pod kątem efektywności reklam w nich umieszczonych. Spotify, według komunikatu podanego na oficjalnej stronie, przejęło właśnie te dwie platformy i planuje wdrożyć je w swojej usłudze – Podsights w całości, a Chartable najprawdopodobniej jedynie w podcastach. Narzędzia te mają pomóc twórcom przekształcić informację o odbiorcach w działanie, służące poszerzeniu bazy słuchaczy, czytamy w komunikacie.

Kwota transakcji przejęcia opisywanych usług nie została podana. Spotify chce za ich pomocą stać się najbardziej atrakcyjną, zarówno dla reklamodawców, jak i twórców, platformą. Za pomocą Chartable i Podsights chce dać swoim klientom narzędzia do skutecznej analizy ruchu i zachowań słuchaczy, a jednocześnie analiz marketingowych.

Spotify dużo kupuje od dłuższego czasu. W listopadzie ubiegłego roku przejęło Findaway, dystrybutora audiobooków. Kilka miesięcy wcześniej uzgodniono transakcję przejęcia producenta oprogramowania, które generuje krótkie, dźwiękowe klipy z podcastów. Przejęcie Podz miało i ma wynieść ten rodzaj przekazywania i konsumpcji treści na zupełnie nowy poziom.

Jednak w ostatnim czasie Spotify to również sporo kontrowersji, głównie za sprawą największej podcastowej gwiazdy platformy, Joe Rogana. W swojej audycji The Joe Rogan Experience posługiwał się on wiele razy dezinformacją w temacie toczącej się pandemii Covid-19 i procesu szczepień. W proteście przeciwko temu swoje albumy z serwisu nakazał wycofać Neil Young, a następnie Joni Mitchell. Ze Spotify zniknęło również wiele odcinków podcastu Rogana w których używa on słowa szczególnie newralgicznego w języku angielskim, które może być odbierane jako obelżywe w stosunku do osób czarnej rasy. Spotify i Rogan następnie publicznie przepraszali.

{loadmoduleid 1123}