Firma Agata S.A. informuje swoich klientów, że w wyniku ataku hakerskiego nastąpiło naruszenie danych osobowych klientów sklepów Agata Meble.

Naruszenie ochrony danych osobowych w społce Agata polegało na tymczasowej utracie dostępu do nich, naruszeniu ich poufności, a być może (co jest obecnie przez firmę weryfikowane) również na ich skopiowaniu. Naruszeniu podlegały dane osobowe przetwarzane elektronicznie przez Spółkę, w szczególności dane Klientów: imię i nazwisko, adres, dane kontaktowe oraz informacje o złożonych zamówieniach i reklamacjach.

Login i hasło używane do konta klienta były przez przechowywane poza infrastrukturą objętą atakiem, czytamy w oświadczeniu zamieszczonym na stronie firmy. Dane finansowe – dotyczące sposobu płatności, w tym numery kont i kart – nie były przetwarzane (płatności były realizowane przez operatorów zewnętrznych) w związku z tym, również były one poza infrastrukturą objętą atakiem.

Do naruszenia ochrony danych osobowych miało dojść w wyniku włamania się do systemów informatycznych przez nieznane osoby. Niezwłocznie po stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych, zostały podjęte przez spółkę środki w celu zminimalizowania jego ewentualnych skutków poprzez przywrócenie kopii danych z serwerów zapasowych oraz zmianę danych dostępowych do systemów z danymi. Ponadto Administrator danych osobowych zgłosił naruszenie właściwym służbom, a także do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Innych szczegółów ataku na razie brak. W Internecie nie pojawiły się do tej pory dane klientów do pobrania, ani na sprzedaż. Agata S.A. o samym ataku informowała za pośrednictwem swojego biura prasowego już 24 czerwca.