Dane 380 tysięcy pasażerów British Airways wyciekło do Internetu po ataku, który miał miejsce na przełomie sierpnia i września.
Dane pasażerów British Airways korzystających ze strony internetowej lub aplikacji przewoźnika na przełomie sierpnia i września tego roku wyciekły do sieci. Ofiarami cyberataku mogło paść nawet 380 tysięcy klientów. Najważniejsze dane, jakie mogły znaleźć się w rękach złodziei to dane kart kredytowych osób kupujących bilety online – numery kart płatniczych i kredytowych, ich daty ważności oraz kody CVV2. Wraz z tymi danymi przestępcy dostali także dostęp do danych personalnych klientów, ich adresów zamieszkania i adresów email.
Będąc w posiadaniu czyjegoś numeru karty kredytowej, jego danych personalnych oraz numeru CVV2 przestępcy z powodzeniem mogą dokonać kradzieży środków zgromadzonych na kontach ofiar. W niektórych serwisach zakup online możliwy jest także bez podania kodu CVV2 zawartego na odwrocie karty. Tak duża pula danych może zostać także sprzedana innym przestępcom i z pewnością stanowi łakomy kąsek na czarnym, internetowym rynku.
British Airways przeprasza za ten incydent i zapewnia, że do klientów, których dotyczy wyżej opisana sytuacja zostały rozesłane już stosowne powiadomienia. Ewentualne wynikłe z tego powodu roszczenia będą, według słów przedstawicieli przewoźnika, rozpatrywane indywidualnie.
Zobacz więcej