Facebook, za pomocą prawników, chciał wymusić od firmy Meta Company z Chicago sprzedaż domeny oraz praw do nazwy. Kiedy to się nie udało po prostu nazwali się tak samo. Teraz ta pierwsza Meta pozywa Facebooka, tzn. Metę.

Historia firmy Meta Company i ich kontaktów z Facebookiem (wtedy jeszcze) sięga, według tego co podają w swoim oświadczeniu, trzech miesięcy wstecz. Wtedy to skontaktowali się z nimi prawnicy reprezentujący Facebooka. Były to, podajemy cały czas wersję firmy Meta (nie Facebooka), firma prawnicza ze Stanów Zjednoczonych oraz Europy. Ta pierwsza miała żądać przekazania praw do nazwy oraz domen, druga agresywnie (tak piszą) żądała przejęcia domen. Jako, że cena nie odpowiadała wymaganiom Nate’a Skulica, szefa Meta Company, propozycje Facebooka były odrzucane. 20 października miało dojśc do telefonicznej konferencji podczas której Meta Company pozostała przy swoich żądaniach, a przedstawiciele Facebooka mieli stwierdzić, że uszanują prawa do istniejącej nazwy. Tydzień później Facebook zmienił nazwę na Meta.

Teraz Meta Company zamierza pozwać Metę Zuckerberga za straty i szkody wizerunkowe. Facebook zmienił nazwę na Meta, aby odciąć się od skandali i kontrowersji, które przez lata narosły wokół firmy, a szczególby poziom osiągnęły w ostatnich miesiącach. Przygodę z nową nazwą zaczyna jednak od nowych kontrowersji.

Niestety ani ze strony internetowej, ani z kont w social mediach nie sposób dowiedzieć się czym zajmuje się Meta Company z Chicago. Z przypisanej kategorii na Facebooku wiemy jedynie, że jest to branża związana z nauką, technologią i inżynierią.

{loadmoduleid 1123}