Allegro zadebiutowało na Giełdzie Papierów Wartściowych. Z przytupem.

To największy debiut w historii naszego rynku kapitałowego – podsumował debiut Allegro na giełdzie Piotr Borowski z zarządu GPW w Warszawie. Wartośc oferty Allegro wyniosła 9 miliardów 182 miliony złotych. Pozyskano do tej pory kapitał w wysokości 900 milionów. Na akcje spółki zapisało się 36 tysięcy udziałowców indywidualnych.

Kurs otwarcia wyniósł 65 złotych za akcję. W momencie zamknięcia jedna akcja była warta 70 złotych. Allegro w niu debiutu okazało się największą pod względem kapitalizacji spółką na GPW. Firma założona w 1999 roku wyprzedziła takie giełdowe tuzy jak CD Projekt, PGNiG, PKO BP czy KGHM. Fenomenalny debiut Allegro spowodował przetasowanie w indeksach WiG20, mWiG40 oraz sWiG80 i WiG30. W tym pierwszym Allegro zastąpi mBank, w drugim mBank zastąpi VRG, w sWiG80 CRG zastąpi tym samym Instal, a w WiG30 Allegro zastąpi Energę.

W grudniu 2019 roku w stosunku do Allegro postępowanie wszczął UOKiK. Urząd sprawdza czy najpopularniejsza w Polsce platforma handlowa nie łamała prawa w związku z faworyzowaniem wewnątrz serwisu własnego sklepu, ze szkodą dla innych sprzedających. ostępowanie zostało wszczęte po licznych skargach sprzedawców. Ci skarżyli się na nierówne warunki konkurencji na platformie z której, jak wynika z badań przeprowadzonych w 2019 roku przez firmę Kantar na zlecenie UOKiK, korzysta aż 79 procent konsumentów, którzy rozważają kupno nowej rzeczy na internetowej platformie handlowej. UOKiK posiłkuje się w postępowaniu także własnymi obserwacjami. 

Według UOKiKu Allegro mogło wykorzystywać informacje na temat funkcjonowania platformy, w tym dotyczące algorytmu trafności, niedostępne dla pozostałych sprzedawców, do lepszego pozycjonowania i wyświetlania własnych ofert w wynikach wyszukiwania według kryterium trafności. Po drugie, niektóre funkcje sprzedażowe lub promocyjne były dostępne tylko dla Oficjalnego Sklepu Allegro, a pozostali sprzedawcy nie mieli możliwości ich używania. Przykładem mogło być podpowiadanie wyszukiwanej frazy. Kiedy konsument wpisywał nazwę produktu w wyszukiwarce, otrzymywał automatyczną podpowiedź kierującą do Oficjalnego Sklepu Allegro. Właściciel platformy miał też możliwość wyłącznego korzystania ze specjalnych banerów promocyjnych, które zwiększały ruch jego własnych ofert na platformie.

Na początku września 2020 roku UOKiK informował o kolejnym postępowaniu przeciwko Allegro. Tym razem chodzi o skargi dotyczące zasad współpracy między Allegro a sprzedawcami. W ramach postępowania wyjaśniającego Prezes UOKiK między innymi przyjrzy się zmianom w regulaminie Allegro dotyczącymi popierania prowizji od sprzedaży. Zgodnie z nowymi zasadami prowizją objęta jest cała transakcja: cena oraz koszty przesyłki opłacone przez kupującego. Zmiany te spowodowały wzrost pobieranych przez Allegro prowizji oraz spotkały się z negatywnymi reakcjami sprzedających i licznymi skargami kierowanymi do UOKiK.