Allegro, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, rozpoczęło proces maskowania adresów mail.

Już w połowie marca serwis Allegro poinformował, że zamierza wprowadzić, w zakresie korespondencji kupujących i sprzedających za pośrednictwem swojej platformy, maskowanie wiadomości email. Czym jest maskowanie? Funkcja ta oznacza, że adres email klienta (zarówno kupującego, jak i sprzedającego) będzie wyświetlany jako ciąg znaków. Dla przykładu, mail wysłany z adresu jan.kowalski@wp.pl wyświetlony zostanie jako f8awgqyk6a5@allegromail.pl.

W ten sposób Allegro chce jeszcze bardziej chronić dane osobowe zarówno kupujących, jak i sprzedających. Już wkrótce Allegro będzie dodawać także do maskowanych adresów e-mail klientów identyfikatory zamówienia – kilka dodatkowych znaków w adresie. Dzięki nim wybrani przewoźnicy będą mogli automatycznie przekazywać do Allegro numery przesyłek dla zamówień. Wystarczy tylko e-mail z identyfikatorem, by system przewoźnika nadał numer przesyłki i przekazał go do właściwego zamówienia w Allegro. Sprzedającym ułatwi to pracę, ponieważ nie będą musieli ręcznie uzupełniać numerów. Kupujący natomiast docenią szczegółowe informacje o ich zamówieniach.

W całej tej operacji najważniejszy jest jeden szczegół. Już wkrótce Allegro przestanie dostarczać wiadomości pisane do klientów z adresów e-mail, które nie są dodane do konta w tym serwisie.

Wszelkie szczegóły dotyczące tej zmiany Allegro szczegółowo opisało w artykule do którego zainteresowanych odsyłam tutaj.